Aquesta setmana ha sigut realment curta, respecte a l'asignatura de Turística degut a la eixida que hi ha el divendres a la Fira de les Franquicies.
El dimarts Carles estigué explicant les estrategies de marketing respecte al turisme i com treballar-lo.
Açi teniu un video promocional de Bilbao:
https://www.youtube.com/watch?v=XsCiF1s6M8w
Hem trobat aquest .pdf pensem que es interesant com es un Plá Estrategic d' Espanya al 20014/15:
http://www.tourspain.es/es-es/marketing/PEM/Documentos%20PEM/Documento%20marco%20PEM%20Turespa%C3%B1a.pdf
Açi teniu un xicotet esquema/resum del que varem vore en clase:
CONCEPTUALITZACIÓ
ESTRUCTURACIÓ
COMERCIALITZACIÓ
PRETACIÓ
|
GRATIFICACIÓ
PERCIBIDA
que pot ser: - VIVENCIAL (Experiéncia)
- FUNCIONAL (Aprens algo) - SIMBOLIC (Simplement per dir que he estat ahí) |
ESFORÇ:
- Preu
- Conveniéncia
(temps, servicis, etc.)
- Psicológics, socials i
físics. |
I per últim una definició de Benchmarking:
Es el procéss d' obtindré informació útil que ajude a una organització a millorar els seus procediments. Aquesta informació sobtén de l'observació de altres institucions o empreses que s' identifiquen com les millors (o suficientment bones) en el desenvolupament d' aquelles actuacions o processos objectes d' interés. Benchmarking no vol dir espiar o simplement copiar. Está encaminat a aconseguir la máxima eficacia en l'exercici d' aprendre dels millors i d' ajudar a moure's des d'on ú está cap a on ú vol estar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario